GuidePedia

0

Hz. Cebbar, Medineliydi. İkinci Akabe Biatı’nda bulundu. Başta Bedir olmak üzere Peygamberimizle birlikte bütün savaşlara iştirak etti.

Hayber fethedildikten sonra Peygamberimiz kendisini Hayber vergisini top­lamak üzere vazifelendirdi. Cebbar (r.a.) aynı vazifeyi Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer devirlerinde de yürüttü.

Hz. Cebbar, Peygamberimize olan bağlılığıyla temayüz etmişti. Re­sû­lul­lah bir şeyin yapılmasını istediğinde o hemen, “Ben yapayım.” derdi. Bir yolculuk esnasında Peygamberimiz (a.s.m.), “Biriniz bizden evvel gitse de su kablarını doldursa…” diye bir te­mennide bulundu. Hz. Cebbar hemen kalktı ve “Ben gide­rim yâ Re­sû­lal­lah!” dedi. Pey­gamberimiz onun bu bağlılığından memnun oldu. Bundan sonrasını Hz. Cebbar şöy­le anlatıyor:

“Hemen kalkıp gittim, suyu doldurdum. Fakat çok yorgundum. Daha fazla tahammül edemedim. Olduğum yerde uyuyakalmışım. Bir müddet sonra biri­nin ‘Ey havuz sahibi!’ diye seslendiğini duydum. Bir de ne göreyim? Bu gelen zat, Re­sû­lul­lah imiş! He­men kalktım. Re­sû­lul­lah bana, ‘Su kabını al da beni takip et.’ buyurdu. Birlikte abdest aldık namaza durduk. Re­sû­lul­lah mübarek eliyle beni sağ tarafına getirdi. İkimiz birlikte namaz kıldık. Çok geçmeden diğer sahabiler de bize yetiştiler.”

Hz. Cebbar, Hicret’in 30. yılında Hz. Osman devrinde vefat etti.[1] 

Cenab-ı Allah, Cebbar bin Sahr Hazretleri'nden ve diğer tüm Ashâb-ı Kirâm Efendilerimiz'den razı olsun. Bizleri de şehitlik mertebesiyle müjdelesin. Bu mübarek Sahabe Efendilerimiz'in şefaatlerine nail eylesin bizleri... Amin.

____________________________________
[1]Tabakât, 3: 576; Müsned, 3: 421.
Yazar: Sahabeler Ansiklopedisi

Yorum Gönder

 
Top